Młody Mechanik 2013 – Relacja/Wyniki
W pierwszym dniu finałów o tytuł Młody Mechanik rywalizowało 10 dwuosobowych zespołów reprezentujących szkoły samochodowe z Bochni, Bydgoszczy, Kalisza, Lublina, Słupska i Radomia, które wyłoniono z kilkudziesięciu zespołów uczniowskich z całej Polski w pierwszym etapie konkursu.
Młodzi ludzie, którzy być może już niedługo będą naprawiać nasze samochody rywalizowali w 5 konkurencjach obejmujących zarówno zagadnienia teoretyczne z zakresu techniki samochodowej jak i praktyczne umiejętności (wyważanie kół, czy montaż paska napędu osprzętu silnika).
Wśród postawionych przed uczniami szkół samochodowych zadań były także te wymagające wiedzy na temat paliw gazowych i gazowych systemów zasilania stosowanych w samochodach. Jak się okazuje wiedza na ten temat nie jest czymś nieznanym. Sformułowane pytania obejmowały zagadnienia najbardziej podstawowe związane z właściwościami paliwa gazowych, których znajomość pozwala na prawidłową ocenę zachowania się tego paliwa w czasie obsługi samochodów zasilanych LPG oraz zadania praktyczne wymagające znajomości budowy filtrów LPG, przełączników rodzaju zasilania, czy wentylacji przestrzeni, w której umieszczony jest wielozawór.
Niektóre z pytań były w pewnym stopniu podchwytliwe, ale młodzież z zespołów szkolnych znakomicie sobie z nimi dawała radę. Zdecydowana większość z nich zdobyła maksymalną liczbę punktów, odpowiadając prawidłowo na 3 znajdujące się w zestawie pytania.
Ostatecznie miejsca na podium zdobyli:
- Samochodziarze (Jakub Gaworczyk i Janusz Górski) z Zespołu Szkół nr. 1 im. Stanisława Staszica w Bochni,
- Focus Team (Krzysztof Lewandowski i Łukasz Witczak) z Zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy,
- Skrzeszewski Team (Mateusz Skrzeszewski i Dariusz Mrozik) z zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy.